Ketkulla on nyt kokeiltu kuinka sen saa haukkumaan. Haukun saamisessa ei ollut ongelmaa mutta se ei ymmärtänyt että mä oikeasti palkkasin nimenomaan haukkumisesta. Nopeimmaksi vaihtoehdoksi tuntui jäävän naksuttelu.
Hoffien ehdollistaminen naksuun mulla on jääny aina kesken. Antin kanssa siksi ettei se kestä _mitään_ ääntä ja Helmin kanssa se vain tuntui tarpeettomalta. Tästä syystä (ja saamattomuuttani) Ketkulle ei ole aikomuksista huolimatta naksuteltu. Fakta kumminkin on että mä oon ihan liian hidas tolle.

Tänään aloitettiin ehdollistaminen ja nyt K haukkuu käskyllä "sano!" jotta ei vaatinut kovin kummosia kun ajotus saatiin kohdalleen...  Nyt sitten harmittaa a) miksen opettanu naksuun jo pentuna ja b) miksimiksimiksi ihmeessä ikinä päätin ottaa rullailmasun kun jo vuosi sitten olin sitä mieltä että Klle voisi sopia haukku. Onneksi uusi minäni ottaa rennosti ja toteaa vahingon jo tapahtuneen, nyt sitten vaan satsataan tähän. Kirvelee se silti ;)

Palkkasin Ketkun ensin pari kertaa vahtihaukusta jotta se ymmärsi että se voi haukkua sisällä. Sen jälkeen hetsasin koiraa tuuppimalla, palkka kaukana olevassa kädessä. Kun vire vaikutti sopivalta puhalsin terävästi kohti nenää -> hau! Koira yhdisti palkkauksen ilmeisesti kuitenkin enemmän siihen hösäämiseen ja hyppimiseen kuin haukkuun. Naksulla saatiin tarkennettua ja haukku saatiin yhdistettyä sanaan ja kasvojen ilmeeseen. Nyt on pyydetty pääasiassa yhtä haukahdusta, pari kertaa kokeiltu 2 ja 3 haukun "sarja".